tirsdag den 30. september 2008

Wikipedia


Wikipedia - den frie encycklopædi

ja den den bruger jeg faktisk en del - ikke som et sandhedsvidne - men som en mulighed på nettet . Når man som bruger ved" at alle frit kan lægge på og slette" får man jo en gratis advarsel om at være ekstra opmærksom på artiklens værdi... Nu læser jeg også, at en række eksperter har testet og sammenlignet artikler fra Britannica Online og Wikipedia med resultat: Wikipedia havde 162 fejl og Britiannica 123 fejl! så hvad er problemet for jer skeptikere bibliotekarer og andre af slagsen....?? Jeg har prøvet i det små at rediger andres artikler og her synes jeg godt nok , det var irriterende, at 2 timer efter jeg havde tilføjet "noget"...blev detslettet af en "Hubertus", som i øvrigt farer frem og er "storsletter" i manges artikler!Gad vide , hvem han er.Måske melder jeg ham til "vogterne", for sådanne har Wikipedia også.
Se f.eks. under Vandel og historik....men så snød jeg ham og lavede en selvstændig artikel om romanen Vandel
Jeg har set på artiklen Vild med dans kan se den ikke er helt opdateret lige nu, men måske gør "du" det i morgen!!!
Den engelske Wiki synes jeg er grundigere , men måske er det tilfældig ved de artikler, jeg
har haft brug for....


1 kommentar:

GospelAngel sagde ...

Hej Ulla ...
Hvor dejligt at se, at der er nogen, der læser min blog - og hvor hyggeligt så oven i købet at høre fra een, jeg kender!
Ses vi mon til festen den 23/10?
Knus
Susanne